
Прайс і комерційна пропозиція
Розділіть ці два поняття і ніколи не “наливайте в прайс-лист води” з обґрунтуванням необхідності купити саме Вашу продукцію, або з довгим розповіддю про Вашу компанію, її місії та історії. Є таке поняття, як воронка продажів. На кожному з витків (рівнів воронки) Ви повинні формувати правильну комунікацію з Вашим ві-за-ві. Правильну – це лаконічну, конкретну. Керуючись цим про Вашу компанію той, кому Ви направляєте прайс повинен бути вже ознайомлений. Якщо і презентація компанії і розповідь про ціни відбувається одномоментно, то спочатку окремим матеріалом (файлом) повинні бути представлені всі інформаційним матеріали, і вже потім – прайс-лист.
ID товару
ID товару, інакше – код товару – унікальне коротке позначення номенклатурної одиниці, ідентифікатор, який буде далі використовуватися при формуванні та обробки замовлення. Точніше навіть не так, який буде використовуватися у всій Вашій облікову політику (закупівля, рух товару, звітність). Якщо Ви купуєте товар, то використовуйте артикули, складські номера виробника, вендора.
Валюта прайс-листа
Те, що використання декількох валют – неприпустимо, напевно, нагадувати зайве. Одна валюта – полегшить життя всім – вам, клієнтам, логіста, бухгалтерії і т.д. Ця валюта обов’язково повинна бути тотожності тієї, що прийнята в рамках ділового етикету Вашого сегмента. Не йдіть на поводу у бухгалтерії і не використовуйте в обов’язковому порядку валюту Вашого облікового політики. Прайс робиться для клієнтів, а не для бухгалтера! Ідеально, коли валюта облікової політики збігається з валютою ділового етикету сегмента ринку.
Характеристики товарів
Не вміщуйте в таблиці прайс-листа ВСІ характеристики товару. Прайс – це не технічний каталог. Вказуйте додаткові характеристики продукції тільки ті, які допомагають відрізнити один товар в групі від іншого.
Якщо Ви ставите товари великими партіями (траками, вагонами), або якщо Ваш товар має великі габарити і (або) вага обов’язково вказуйте в прайс-листі інформація про кількість штук товару в транспортній упаковці (кількості штук в ящику), масі товару, мінімальної партії для замовлення і т.д. Якщо марок в прайсі багато – вказуйте торгову марку в тому написанні, яке прийнято на ринку. Якщо марки добре ідентифікуються з логотипів – розміщуйте логотипи – це полегшити пошук потрібної марки і товару. Іноді буде корисним вказати країну виробництва, назва виробника і т.д.
Форма для розміщення замовлення
Прайс-лист – як звід цін і товарів і форма для розміщення замовлення – різні документи. Майте і той документ і інший. Зверніть увагу на те, щоб ця форма була зручна і проста для заповнення для клієнта, а так само, що ні важливо, зручна і практична для завантаження замовлення в облікову систему вашої компанії з 1С, скажімо. Так ви спростите роботу ваших колег, тих, хто обслуговує замовлення – логісти, менеджери з продажу.
Умови доставки та оплати
В обов’язковому порядку вкажіть виноскою на те, що зазначені ціни дійсні тільки при певних умовах поставки та оплати. Наприклад: “Ціна встановлена за умови самовивозу зі складу постачальника, за умови 100% передоплати товару”. Якщо валюта цін відрізняється від національної валюти, вкажіть в прайс-листі умови оплати. Наприклад: “Оплата проводиться в національній валюті за курсом на день оплати”. Обов’язково укажітес якої дати і до якої дати діють ціни.